środa, 16 stycznia 2013

"Masaż Shantla"

  Chciałabym dziś zaproponować wszystkim Mamom "Masaż Shantla".
Nauczyłam się tego masażu od Pani Fizjoterapeutki, do której uczęszczam codziennie na rehabilitacje z moją młodszą córuniom (ma prawie 7 miesięcy), gdyż ma "małe" problemiki:) Wieczorem po serii ćwiczeń z Nią, aby się wyciszyła przed snem- stosuję właśnie ten masaż.
Muszę powiedzieć, że wpływa on relaksacyjne na dziecko, pozwala również nawiązać fajną wieź Matka - Dziecko. Po tym masażu kładę mojego Bąbelka do łóżeczka spać.
Najważniejszą zasadą w masażu jest utrzymanie spokoju i nieodrywanie dłoni od dziecka, każdy ruch jest harmonijny, po prostu dłonie Matki płyną po ciele Dziecka. Naprawdę polecam :)
Można go stosować również dla dzieci starszych z małymi modyfikacjami. Masaż ten tak wycisza, że zaczęłam też masować (z małymi moimi zmianami) mają starszą Księżniczkę (5 lat). 

Znalazłam krótki instruktaż w internecie:
http://www.youtube.com/watch?v=_wxENQoE7ls&noredirect=1

1 komentarz:

  1. Wykonywałam ten masaż. Bardzo miłe doznania zarówno dla Malucha jak i mamy:)

    OdpowiedzUsuń