wtorek, 15 stycznia 2013

Bigos rodzinny

Gdy mam chwilkę czasu (a to rzadkie zjawisko) próbuję uczyć się jak tworzy się blog. A więc spróbuję coś opublikować.

Dzisiaj popołudniu gotowałam "Bigos rodzinny", u mnie porcja na dwa-trzy dni aktualnie dla 5 osób (bigos można również zamrozić).

Składniki:
  • 1,5 kg kapusty kiszonej
  • 0,5 kg kapusty świeżej
  • ok. 1 kg mięsa wieprzowego (ja miałam ok. 45 dag szynki, 70 dag łopatki i mały kawałek żeberek)
  • 2 laski kiełbasy np. toruńskiej
  • 20 dag wędzonego boczku
  • 10 dag suszonych grzybów 
  • 10 dag suszonych śliwek
  • mały przecier pomidorowy
  • 3 cebule
  • marchewka, pietruszka, seler
  • liście laurowe, ziele angielskie, jałowiec, kminek mielony, sól, pieprz, cukier
 Wykonanie:

  • Mięso +  marchewka, pietruszka, seler - ugotować do miękkości.Następnie wyjąć mięso i pokroić w kostkę
  • Kapustę kiszoną wypłukać - ugotować.
  • Kapustę świeżą poszatkować, dodać sól i odstawić na ok. 30 min. Następnie odcisnąć sól i osobno ugotować.
  •  Kiełbasę, boczek pokroić w kostkę, cebulę w pióra - podsmażyć na oleju.
  • Grzybki opłukać, zalać wodą i ugotować
A teraz wszystko ugotowane, więc łączymy w dużym garze.
Kapusta kiszona, kapusta świeża, kostka mięsna, smażona kiełbaska z boczkiem i cebulką, grzybki wraz z wodą, pokrojone na mniejsze kawałki śliwki.  Zalewamy bulionem z mięsa i uzupełniamy wodą. Dodajemy przecier, wszystkie przyprawy do smaku i mieszamy, mieszamy, mieszamy. Gdy się pięknie połączy musimy pogotować bigosik na małym ogienku ok.40 min. I gotowe :)

Bigosik na drugi dzień jak "przegryzie się" jeszcze raz zagotować. Najlepszy jest odgrzewany.....mmmm
Smacznego :)









3 komentarze:

  1. dziękuję, udało mi się ze zdjęciem, mój maleńki sukces w ciemnym świecie komputera :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odpowiedziałam Ci na maila. Jeśli potrzebujesz jeszcze jakiejś podpowiedzi to pisz:)

      Usuń